منبع دوجداره چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

آشنایی با موتورخانه و تاسیسات سیستم های سرمایش و گرماییشیی متمرکز

منبع دوجداره چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

۵۸ بازديد

همانور که میدانید موتورخانه از قسمت های مهم و سیستم گرمایشی مرکزی ساختمان می باشد. این قسمت از ساختمان برای انجام وظیفه خود که تامین گرمای مورد نیاز آب مصرفی و همچنین فراهم ساختن گرمایش واحدها است، از تجهیزات مختلفی استفاده میکند.

یکی از این تجهیزات که نقش مهمی را در سیستم موتورخانه ایفا میکند، منبع دو جداره است. این منبع خود به تنهایی در مجموعه تجهیزات به کار رفته در موتورخانه نقشی مجزا دارد و در ساختار آن اجزای متفاوتی به کار رفته است.

 اکنون که با جایگاه این وسیله در ساختمان آشنا شدیم، میخواهیم بدانیم منبع دو جداره چیست و نحوه عملکرد آن چگونه می باشد. به علاوه در این مطلب با اجزای سازنده منبع دو جداره نیز آشنا خواهیم شد.

منبع دو جداره چیست؟

منبع دو جداره یکی از تجهیزات به کار رفته در سیستم حرارت مرکزی، یعنی موتورخانه می باشد. منبع موتورخانه متشکل از دو منبع به شکل استوانه است که استوانه بزرگتر، استوانه کوچکتر را احاطه کرده است. جنس این مخزن این مخزن های دو جداره به کار رفته در ساختار این وسیله از ورق گالوانیزه فولادی می باشد.

در مخزن داخلی  آب سرد شهری وارد میشود و در فاصله بین مخزن  داخلی و خارجی آب گرم وارد شده از دیگ به جریان می یابد. آب گرم در فضای پیرامون دیواره مخزن آب گرم به گردش درمیاید و سبب گرم شدن آب موجود در منبع میشود.
اگر می خواهید بدانید که موتورخانه دچار چه مشکلاتی می شوند.، بهتر است سری به صفحه تعمیر وسایل موتورخانه در وب سایت شرکت تهویه گستر بزنید.

منبع های دوجداره از سری مبدل های حرارتی به صورت غیر مستقیم هستند که در آنها نوعی سیال که نقش منتقل کننده حرارت و گرما را برعهده دارد، طی تماس مستقیم با سطح گرمایشی قرار گرفته و انرژی گرمایی را به خود جذب کرده و در نهایت آن را به آب گرم مورد نیاز ساختمان میدهد.

 منبع دوجداره

نحوه عملکرد منبع دوجداره به چه صورت است؟

همانطور که در بخش بالا گفته شد، منبع دوجداره یکی از تجهیزات موجود در موتورخانه می باشد. در سیستم گرمایش مرکزی موتورخانه، وسیله دیگری به نام مشعل وجود دارد که وظیفه این قطعه منتقل کردن حرارت به آب است. مشعل، بخشی از آب گرم جریان یافته در سیستم را به رادیاتورهای تعبیه شده در داخل واحدها انتقال میدهد.

همانطور که میدانید، موتورخانه ها علاوه بر تامین نمودن آب گرم مصرفی واحدها، آب گرم مورد نیاز شوفاژها را جهت گرم نمودن فضای داخلی فراهم میکنند، به همین جهت است که بخش دیگری از سیستم لوله کشی جهت تامین نمودن این آب گرم به جداره داخلی منبع متصل میشود. در واقع میتوان گفت که مخزن دو جداره، وظیفه گرم نمودن آب مصرفی در داخل ساختمان را دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.